Lav perfekte Title Tags

Del indlægget

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Hvad er Title tags? Og hvordan skriver man gode titles?

Lad os starte med det helt basale omkring Titles tags, så alle er med på hvad det egentlig er? Title Tags er den korte tekst du ser i fanebladet, men vigtigst af alt, er det den tekst du ser på Google, når du søger efter noget.


Dine titles er et af de vigtigste elementer, når man kigger på on-page SEO og det er derfor vigtigt at du bruger tid på dem og får dine primære og sekundære søgeord med i dine Titles. Udover søgeord, er det vigtigt at de rent teknisk er korrekt bygget op, hvilket jeg vil komme med tips til herunder

Dine Title Tads må max fylde 585 pixel

Dine Titles må ikke fylde for lidt, de må ikke fylde for meget – De skal sidde lige i skabet hver gang! Når du skriver dine titles må du ikke komme over 585 pixel, det er derfor vigtigt du ikke regner i tegn, som f.eks SEO programmet YOAST, som de fleste bruger til WordPress. Med det sagt, er YOAST et rigtigt godt plugin til WordPress, når du skal arbejde med det basale on-page SEO.

Nu tænker du måske, hvorfor må jeg ikke bare bruge tegn – Er det ikke meget nemmere? Det er måske nemmere, og man siger at man nå bruge 58 tegn. MEN som du nok kan regne ud fylder et “m” mere end et “i” – derfor skal du altid bruge et værktøj til at lave dine titles. Du kan benytte min Title generator nedenfor.

Brug tegn i dine Title Tags

Når du skriver dine Title Tags kan du med fordel gøre brug af tegn, for at skabe blikfang. Men husk, at gøre det med måde. For mange tegn, kan for mange virke useriøst og du kan heller ikke benytte alle tegn i dine Titles – Nedenfor kan du finde få tegn, som du med sikkerhed kan benytte i dine Titles.

→ ← ⇒

Se nedenfor eksempler på Titles, hvor der er gjort brug af tegn.


Brug tal i dine Title Tags

Når du skriver dine Title Tags kan du med fordel gøre brug af tal. Ligesom tegn er tal med til at skabe blikfang. Men husk igen, at gøre det med måde. For mange tal, kan for mange virke useriøst og kan skabe mere forvirring end det gavner.  Nedenfor kan du se to titles, hvor der i den ene er benyttet tal og i den anden er der ikke benyttet tal. Og husk, det handler om at give folk lyst til at klikke på dine side og ikke de andres. Du skal derfor selv vurdere, hvad du synes fungere bedst.


Nævn gerne dine USPér i dine Titles

Som tidligere nævnt handler det om, at få folk til at klikke på din side fremfor alle de andres. Du kan derfor med fordel nævne dine USPér (Unique Selling Proposition) i dine titles. Du skal derfor stille dig selv spørgsmålet; Hvorfor skal kunderne købe hos dig? Det kan være fordi du tilbyder “Hurtig levering”, “Fri fragt” eller at du har “Gratis returnering” – Der er mange måder at skille sig ud på – Du skal bare finde ud af hvorfor og hvordan DU skiller dig ud fra mængden.


Ønsker du at læse mere om SEO generelt, kan du lære mere her

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Relaterede indlæg

Tips og Tricks

Hvad er et Sitemap?

Hvad er et sitemap? Et sitemap kan sammenlignes med et index. Et sitemap giver et overblik over alle sider på en hjemmeside eller webshop og

Tips og Tricks

Brug af H-tags og tekster

Brug af H-tags og unikke tekster Tekster er og vil altid være en af de vigtigste faktorer inden for on-page SEO. Google læser tekster og

Mangler du en ny hjemmeside til at fremvise din virksomhed?

Få et uforpligtende tilbud

Billig hjemmeside og webdesign