Følgende case handler om: www.Worldsport24-7.dk

Kort om forløbet og ønsker

Worldsport24-7.dk var en nystartet webshop med fokus på sportsnyheder, produkter og livescore. Da hjemmesiden var ny skulle hele strategien for deres online tilstedeværelse sættes op helt fra bunden. Der blev hertil arbejdet med SEO, Google Ads, SoMe. I forhold til SEO handlede det først og fremmest om det mest basale on-page SEO til at starte med – Derfor blev der udarbejdet en søgeordsanalyse og ud fra denne lavet Title tags, meta descriptions og tekster til hjemmesidens vigtigste kategorier. Udover det blev der arbejdet med linkbuilding, så domænet kunne få opbygget en styrke der ville betyde, at siden kunne rangere højere på Google. Da siden var ny, var side 1 på Google ikke et realistisk mål til at starte med, da der var stor konkurrence på flere af de søgeord Worldsport24-7 ønskede at komme frem på – Derfor opsatte vi Google Ads – Både shopping, søgekampanger samt display annoncer. Afslutningsvis blev hele Worldsports sociale profil bygget op på Facebook og Instagram – både organisk samt gennem betalte annoncer.

Hvad fik kunden?

Processen hos Worldsport24-7 stopper aldrig – men de er kommet godt fra land. De begynder at nærme sig side 1 på flere søgeord, prisen pr klik på Google Ads bliver konstant lavere, samtidig med at der kommer flere kliks. Udover det har Worldsport24-7 opnået over 1700 likes på deres Facebookside efter kun 3 måneder gennem spændende indhold samt gode konkurrencer, hvor vi har været gode til at få brugerne til at interagere med vores opslag og dermed gå viralt.

Da Worldsport24-7 var en praktikplads samt et mindre sted, hvor jeg efterfølgende arbejdede som konsulent er der her ikke blevet udarbejdet en decideret hjemmeside – men kun udarbejdet enkelte landingssider samt blevet optimeret på hjemmesiden samt deres online markedsføring.

Er du stadig på udkig efter en ny hjemmeside? - Kontakt mig her, det er helt uforpligtende

Andre referencer